نقد و بررسی نهایی آخرین کنسول مایکروسافت: Xbox Series X

در اینجا تصمیم به نقد و بررسی نهایی Xbox Series X داریم.همچنین به بررسی بهینه سازی و بهبود ها در عملکرد، میزان حافظه، رابط کابری و …. نسبت به سری های قبلی خواهیم پرداخت.

همه چیز در مورد این کنسول تاکنون جار می‌زند این است که مایکروسافت در مورد تکرار نکردن اشتباهات نسل Xbox One جدی است.

چیزی که از آخرین کنسول XBOX مشخص است این است که قطعاً از رقیب اصلی خود روی کاغذ قدرتمندتر است.

در عمل طراحی آن جمع و جور و ساکت است و واقعاً در بارگیری با درایو SSD بازی را شکست می‌دهد.

برای تکمیل آن، مایکروسافت هیچ ویژگی تقویت کننده تلویزیون یا مالتی مدیا را نیز اضافه نمی‌کند.

بهترین چیزی که می‌توان در توصیف این کنسول به کار برد این است: این کنسول یک ماشین تمام عیار بازی است.

نسل بعدی Xbox مایکروسافت به لطف ذخیره سازی SSD، پردازنده مرکزی بسیار قدرتمندتر، پشتیبانی از 120 هرتز و ویژگی های قابل توجه سازگاری با عقب(پشتیبانی از های کنسول های قبلی) که بازی های موجود را بهبود می‌بخشد ، نزدیکترین چیزی است که می‌توان شاهد ایجاد تجربه برتر نسبت به کامپیوتر در بازی ها بوده .

همه اینها در داخل یک جعبه 499 دلاری است که قابل استفاده و ساکت تر از PC بازی 3000 دلاری است.

سخت افزار  و خنک کننده :

بیایید با سخت افزار شروع کنیم. مایکروسافت تمام اجزای Xbox Series X را در یک جعبه جعبه ای ، مستطیلی و برج مانند فشرده کرده است.

به نظر می‌رسد یک کامپیوتر مینیاتوری است اما با طراحی بی ادعا به نظر می‌رسد به حالت ایستاده عمودی بسیار بهتر از حالت افقی است (درست مثل اکثر رایانه های شخصی).

پایه Xbox Series X قابل جابجایی نیست و (برخلاف PS5) کنسول برای باز شدن طراحی نشده است. هنگامی که به صورت افقی قرار می‌گیرد ، منصفانه است که بگوییم بیشتر Xbox Series X به نظر می‌رسد.

من هیچ نگرانی فوری در مورد فن ، گرما یا گرد و غبار جمع شده در داخل سری X ندارم ، اما قضاوت در مورد این مسئله پس از تنها سه هفته از انتشار این کنسول نیز دشوار است.

من این کنسول را در داخل یک واحد تلویزیونی فشرده نکرده ام ، بلکه اجازه داده ام آن را در بالای یک پایه قرار دهد که در آن هوا می‌تواند آزادانه جریان یابد.

من فکر می‌کنم بیشتر افراد به فکر موقعیت و جریان هوا با این کنسول های نسل بعدی هستند ، دقیقاً مانند دارندگان رایانه های شخصی بازی.

تنها سخت افزار دیگری که با Xbox Series X جدید است ، کنترلر و کارت های ذخیره سازی ذخیره سازی است.

 کنترلر به روز شده بسیار شبیه به نسخه Xbox One است ، دارای D-pad به روز شده ، دستگیره های بافتی و اضافه شدن دکمه اشتراک گذاری جدید و پورت USB-C.

دکمه اشتراک گذاری به شما امکان می‌دهد کلیپها یا عکسهای صفحه را به سرعت در PS4 با دوستان خود به اشتراک بگذارید ، در حالی که اگر واقعاً می خواهید از USB-C استفاده کنید.

حافظه و زمان بارگیری :

بارگذاری یکی از چشمگیرترین جنبه های جدید Xbox Series X است.

اگر بخواهید HDD چرخشی داخل Xbox One X را به یک نوع SSD ارتقا دهید ، Xbox Series X دارای یک CPU بسیار پیشرفته است که در همراه با SSD برای بارگیری سریعتر بازی ها نسبت به کنسول های نسل فعلی، به بازی ها کمک می‌کند.

من بلافاصله با استفاده از Xbox Series X در تقریباً تمام بازیهایی که آزمایش کرده ام ، متوجه بهبود زمان بارگذاری شده ام. بعضی از نظر دقایقی که در انتظار بارگیری یک بازی یا سطح یک بازی صرفه جویی می‌کنند، بسیار سریعتر هستند.

اگر هرگز از رایانه شخصی با SSD سریع استفاده نکرده اید، تحت تأثیر زمان بارگذاری در Xbox Series X  قرار می‌گیرد.

در حقیقت ، من هنوز هم با بارگیری سری X تحت تأثیر قرار گرفته ام ، حتی اگر من به SSD های PC عادت کرده ام. من یک دسته از آنها را در طول پیش نمایش اولیه خود بعد از یک هفته با سری X پوشش دادم ، بازیهایی مانند Sea of ​​Thieves و Destiny 2 در کمتر از نیمی از زمان انجام Xbox One X در حال بارگیری هستند.

با توجه به مدت زمان طولانی بودن Steam برای انجام آن روند تأیید در Destiny 2 در رایانه ، من می‌توانم عنوان را سریعتر از Xbox Series X خود نسبت به رایانه شخصی خود با بارگیری یک درایو 2TB Samsung Evo Pro 970 NVMe در داخل آن بارگذاری کنم.

در حالی که Xbox Series X به فضای ذخیره سازی 1 ترابایت مجهز شده است ، شما فقط می توانید از 802 گیگابایت حافظه داخلی آن استفاده کنید.

این در واقع بیش از 780 گیگابایت فضای قابل استفاده در Xbox One X است ، حتی با وجود فضای ذخیره شده مایکروسافت برای سیستم عامل و ویژگی جدید Quick Resume که به شما امکان می‌دهد در طی 10 ثانیه یا کمتر بین بازی ها جابجا شوید.

بازی هایی که به طور خاص برای Xbox Series X به روز شده اند ، از معماری Velocity جدید مایکروسافت استفاده می‌کنند تا بیشترین عملکرد را از SSD سیستم داشته باشند ، بنابراین نمی توانید حافظه USB را از بین ببرید.

با این حال ، اکثریت قریب به اتفاق بازیهای سازگار با عقب ، از Velocity Architecture استفاده نمی‌کنند ، به این معنی که می‌توان آنها را مستقیماً از روی درایو USB بازی کرد – مگر اینکه در آینده از بروزرسانی سری X استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
عناوین آینده Bethesda نیازی به استفاده از PS5 ندارند
سرانجام رابط کاربری PS5 فقط چند هفته قبل از عرضه رونمایی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed